رهبران آفریقایی تشكیل دولت وحدت ملی در مالی را بررسی كردند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست 'بلیز كامباوری' رییس جمهوری بوركینافاسو میانجی گروه اقتصادی كشورهای غرب آفریقا و شش نفر از همتایان او با نمایندگان احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی مالی دیدار و گفت وگو كردند.

كومباوری در این نشست با اشاره به اینكه نهادهای قانونی در باماكو پایتخت مالی ضعیف و شكننده اند گفت: اندیشیدن در تشكیل دولت توافقی در مالی و حمایت از رییس جمهوری انتقالی هدفی بزرگ بشمار می رود.

دیونكوندا تراوری رییس جمهوری انتقالی مالی به دلیل بیماری در این نشست حضور نداشت و تنها شركت كننده از طرف این دولت رقیه تراوری وزیر یكپارچگی آفریقا حضور داشت.

كومباوری در سخنانی بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای مقابله با خطر تروریسم در شمال مالی تاكید كرد و گفت : اوضاع انسانی در این كشور رو به وخامت است.

رییس جمهوری ساحل عاج كه ریاست گروه اقتصادی را به عهده دارد گفت: نمی توانیم اوضاع كنونی در مالی را بپذیریم .

وی افزود: بازگشت رییس جمهوری مالی به باماكو و تشكیل دولت وحدت ملی گسترده با برنامه و چارچوب مشخص برای مدت یك سال باعث وحدت ملت برای بازگشت دمكراسی و یكپارچگی خاك این كشور خواهد شد.

از دیدگاه گروه كشورهای غرب آفریقا برای مقابله با بحران در شمال مالی لازم است هرچه سریعتر ثبات و مقامات دولت انتقالی به این كشور بازگردد.

افراد وابسته به القاعده در كشورهای مغرب اسلامی و شورشیان الطوارق در ژانویه گذشته ضمن حمله به شمال مالی این منطقه را تحت تصرف خود درآوردند.

در حال حاضر گزینه دخالت نظامی كشورهای منطقه برای بازگشت یكپارچگی مالی مطرح است اما این گزینه از سوی سازمان ملل مورد پذیرش قرار نگرفته است.

مترجمام **1439**2047**





:: برچسب‌ها: مکزیک , دریا , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: